Saturday, October 2, 2010

ANWAR IBRAHIM KEPALA TAIK?




Sebagai pendukung dan penyokong kuat PKR, tentu kita merasa sedih dan marah membaca sebuah laman blog yang menulis mengenai pemilihan PKR yang sedang berlangsung ketika ini. Adakah patut mereka umpamakan pemimpin-pemimpin kita sebagi tai-taik dan menusuh DS Anwar Ibrahim sebagai kepala taik?

Blog berkenaan antara lain menulis begini;
.... Namun demikian, mereka tetap menuduh kononnya yang busuk itu bukan taik mereka, tetapi taik para penyokong Zaid. Sehingga sekarang, Kepala Taik tetap diam membisu. Sebagai penasihat kepada kumpulan-kumpulan taik ini, kepala taik tersebut lebih selesa bersikap tunggu dan lihat. Walaupun sesekali, kepala taik ini juga suka melontarkan taiknya ke muka orang lain, tetapi ia dilakukan secara halus, sehingga orang lain pun tidak tahu dari mana datangnya taik itu. Oleh kerana taik semakin banyak di dalam lubungnya, maka bau busuknya sudah tidak mampu ditutup lagi....maka terdedahlah segala-gala yang busuk dan membusukkan, yang jijik dan menjijikkan.. (klik untuk ke blog disini)

Jika pemimpin kita yang kita kasihi dan anggap sebagai pencetus reformasi itu mereka anggap kepala taik, sudah tentulah kita ini akan dianggap sebagai taik-taikjuga. Kita minta blogger berkenaan supaya memohon ampun dan maaf kepada seluruh ahli PKR yang ikhlas berjuang untuk reformasi demi negara tercinta ini. Mereka tidak patut menuduh DS Anwar sebagai kepala taik. Mungkin mereka boleh tuduh Shahnon Ahmad itu sebagai kepala taik kerana dialah pengarang novel shit itu. Shahnon Ahmad itu adalah sastrawan taik.

1 comment:

ababina328 said...

Semasa sebelum membaca tulisan sdr ini, saya menyangka blog yg di rujuk oleh sdr itu adalah kepunyaan dari penyokong PKR, tetapi rupanya yg dimaksudkan adalah tulisan Azli Shukri.

Tuan rumah !!!!! Azli Shukri ini adalah musuh PKR, buat apalah nak dirujuk tulisan musuh, bagi musuh, tiada yg baiknya PKR itu....

Usah heranlah....